§ 1 Postanowienia ogólne
a) zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu;
b) akceptacją wszystkich jego postanowień;
c) zobowiązaniem do ich przestrzegania;
d)akceptacją wszelkich instrukcji bezpieczeństwa, zaleceń organizacyjnych oraz komunikatów przekazywanych przez personel obiektu w formie ustnej lub pisemnej (np. tablice informacyjne, oznaczenia na terenie Atrakcji).
6. Korzystanie z obiektu oraz dostępnych Atrakcji wymaga zakupu biletu wstępu, zgodnie z aktualnym cennikiem obowiązującym u Organizatora.
7. Rodzice lub opiekunowie dzieci korzystających z Atrakcji na terenie Funzeum ponoszą odpowiedzialność za:
a) zapoznanie dziecka z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa;
b) nadzór nad dzieckiem podczas jego korzystania zAtrakcji;
c) poinformowanie dziecka o prawidłowym sposobie korzystania z udostępnionych urządzeń i stref rekreacyjnych.
8. W zakresie nieuregulowanym treścią niniejszego Regulaminu zastosowanie mają postanowienia Regulaminu zwiedzania udostępnione na stronie internetowej Organizatora https://funzeum.pl/regulamin-zwiedzania/.
§ 2 Korzystanie z obiektów
a) do wejścia na teren placu uprawnione są dzieci powyżej 10 roku życia.
b) dzieci poniżej 10 roku życia mogą korzystać z Atrakcji wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej – rodzica lub opiekuna;
c) z placu jednorazowo może korzystać 30 dzieci;
d) obecność jednej osoby dorosłej na obiekcie liczona jest jako obecność dwóch dzieci – z uwagi na ograniczoną nośność konstrukcji oraz przepisy bezpieczeństwa.
§ 3 Odpowiedzialność
a) nieprzestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu;
b) pozostawienia dzieci bez należytej opieki;
c) korzystania z Atrakcji w sposób niezgodny z jej przeznaczeniem.
a) Użytkownik naruszył zasady bezpieczeństwa w sposób rażący lub powtarzalny;
b) opiekun odmówił zastosowania się do poleceń personelu;
c) dziecko zachowywało się w sposób agresywny lub stwarzający zagrożenie dla innych uczestników;
d) nie dostosowano się do obowiązujących wymogów dotyczących ubioru, higieny bądź wieku, warunkujących korzystanie z udostępnionych obiektów;
d) doszło do świadomego uszkodzenia elementów Atrakcji lub ich wyposażenia.
§ 4 Procedura reklamacyjna
a) pisemnej – bezpośrednio w kasie głównej obiektu;
b) mailowo – na adres: [email protected]
c) listownie – na adres siedziby Funzeum: ul. Pszczyńska 315, 44-100 Gliwice.
a) imię i nazwisko osoby składającej reklamację,
b) datę oraz godzinę wizyty;
c) szczegółowy opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji;
d) dane kontaktowe do udzielenia odpowiedzi.
a) zaproponować ponowne skorzystanie z Atrakcji w innym terminie;
b) zaoferować voucher lub rabat na kolejną wizytę;
c) dokonać częściowego lub całkowitego zwrotu kosztów – w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
§ 5 Postanowienia końcowe
W związku ze stosowaniem monitoringu wizyjnego na terenie Funzeum, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO’’) informujemy, że:
Państwa dane osobowe mogą być przekazywane również podmiotom, które zgodnie z przepisami nie są uznawane za odbiorców danych, tj. organom publicznych, które mogą otrzymywać dane osobowe pozyskane w drodze monitoringu w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii Europejskiej lub prawem państwa członkowskiego. Takimi podmiotami mogą być zwłaszcza ograny ścigania oraz sądy.
a) sprostowania (poprawienia) danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 16 RODO;
b) usunięcia danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 17 RODO;
c) ograniczenia przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nie usuwania danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 18 RODO;
d) dostępu do danych (wnosząc o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 15 RODO;
e) przeniesienia danych w zakresie i na zasadach określonych w art. 20 RODO;
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas danych osobowych w zakresie i na zasadach określonych w art. 21 RODO.
Definicje:
1. Funzeum Sp. z o. o. jest spółką prywatną, posiadającą osobowość prawną, wpisaną do KRS pod numerem 0000892621, NIP: 7162832160 i REGON: 388552581. Siedziba spółki zarejestrowana jest pod następującym adresem: ul. 6-go sierpnia 1, 24-100 Puławy, zaś obiekt turystyczny mieści się przy ul. Pszczyńskiej 315, 44-100 Gliwice. Dane kontaktowe: e-mail: [email protected], strona internetowa: www.funzeum.pl, Tel: +48 518 080 422.
2. Bilet – dokument uprawniający do skorzystania z Wydarzenia, którego organizatorem jest Funzeum Sp. z o.o. w określonym terminie, zawierający opłatę za wydarzenie zgodnie z danymi zawartymi na bilecie, na okres minimum dwóch godzin.
3. Zegarek RFID – opaska nadgarstkowa zawierająca zakodowana informację o zakupionym bilecie oraz czasie uprawniającym do przebywania na terenie Funzeum wydawana z chwilą nabycia biletu.
4. Nabywca – osoba dokonująca zakupu Biletów indywidualnych lub grupowych zarówno online (sklep.funzeum.pl), jak i w kasie biletowej, czy też przy użyciu biletomatu na terenie Funzeum Sp. z o.o.
5. Uczestnik – osoba fizyczna, która na podstawie Biletu bierze udział w Wydarzeniu.
6. Grupa zorganizowana – grupa Uczestników licząca minimum 15 osób, dla których zakupu Biletów na Wydarzenie dokonał jeden Nabywca.
7. Wydarzenie – spacery tematyczne i imprezy okolicznościowe, organizowane przez Funzeum i odbywające się zgodnie z terminami wskazanymi na Bilecie oraz zgodnie z Regulaminem zwiedzania dostępnym na stronie internetowej.
8. Opłata dodatkowa – różnica w cenie biletu obliczona jako opłata za czas faktycznie spędzony na terenie Funzeum (za każde rozpoczęte 15 minut, ponad czas podstawowy, maksymalnie do 4 godzin), a kwotą wynikającą z biletu podstawowego, ustalana przy wyjściu z obiektu.
§1 Warunki ogólne
1. Celem niniejszego Regulaminu jest ustalenie ogólnych zasad sprzedaży i dystrybucji Biletów wstępu na wydarzenie w Funzeum.
2. Nabywca dokonując zakupu Biletu akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu oraz zasad korzystania z atrakcji zawartych w Regulaminie Zwiedzania (www.funzeum.pl/regulamin-zwiedzania.pdf)
3. Zakupu Biletów na Wydarzenia można dokonywać za pośrednictwem strony internetowej (sklep.funzeum.pl), w kasach biletowych lub przy użyciu biletomatu. Cennik, godziny otwarcia obiektu oraz listę aktualnych Wydarzeń można znaleźć na stronie internetowej (www.funzeum.pl) oraz w kasach biletowych obiektu.
4. Z uwagi na określone przepisy bezpieczeństwa obiekt zastrzega sobie prawo do regulowania ilości sprzedawanych Biletów.
5. Bilet upoważnia do jednokrotnego wstępu do Funzeum wyłącznie w terminie wskazanym na Bilecie. Uprawnia on w wariancie podstawowym do korzystania z Wydarzenia przez okres do 2 godzin, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień niniejszego paragrafu.
6. Nabywając bilet bądź to w kasie, bądź elektronicznie, Uczestnik wchodząc na teren obiektu otrzymuje Zegarek RFID, który uprawnia do przebywania na jego terenie.
7. W przypadku skorzystania z możliwości dłuższego przebywania na terenie obiektu, zostanie naliczana opłata dodatkowa za każde rozpoczęte 15 minut, maksymalnie do 4 godzin.
8. Po przekroczeniu łącznego czasu pobytu wynoszącego 4 godziny, dalszy pobyt w obiekcie w danym dniu nie wiąże się z kolejnymi opłatami.
9. Odejście od kasy Nabywcy skutkuje brakiem możliwości dokonania zwrotu i jest jednoznaczne z akceptacją zakupionej ilości oraz rodzaju biletów.
10. W przypadku zgubienia, zniszczenia bądź innego trwałego uszkodzenia zegarka RFID lub biletu umożliwiającego rozliczenie czasu pobytu, naliczona zostanie opłata odpowiadająca równowartości maksymalnej wysokości opłaty dziennej, o której mowa w § 1 ust. 6 niniejszego Regulaminu. W takim przypadku, klient jest uprawniony do spędzenie w Funzeum całego dnia.
11. Rozliczenie czasu pobytu na terenie Funzeum następuje przy wyjściu z obiektu, poprzez zapłatę opłaty dodatkowej w odpowiedniej wysokości. Po dokonaniu rozliczenia ponowne wejście na teren obiektu możliwe jest wyłącznie po zakupie nowego biletu, z zastrzeżeniem postanowień ust. 12.
12. W uzasadnionych przypadkach, takich jak potrzeba chwilowego opuszczenia obiektu dopuszcza się jednorazowe wyjście tymczasowe bez naliczania opłaty końcowej, pod warunkiem uprzedniego zgłoszenia tego faktu personelowi oraz zachowania biletu identyfikującego bądź zegarka RFID, umożliwiających rozliczenie czasu pobytu. Czas pobytu liczony jest w sposób ciągły, a opuszczenie obiektu w trybie tymczasowym nie przerywa naliczania czasu. Czas trwania wyjścia tymczasowego ustalony jest na maksymalnie 5 minut.
13. W przypadku braku zgłoszenia wyjścia tymczasowego, nieuprawnionego opuszczenia obiektu bądź przekroczenia limitu czasowego wskazanego w § 1 ust. 10 niniejszego Regulaminu pobyt zostanie uznany za zakończony, a ponowne wejście możliwe będzie wyłącznie po zakupie nowego biletu.
§2 Rezerwacja Biletów
1. Rezerwacja wstępu na Wydarzenie dla Klienta indywidualnego następuje automatycznie po zakupie Biletu przez stronę internetową (sklep.funzeum.pl).
2. Zwiedzanie dla Grup zorganizowanych możliwe jest jedynie po uprzednim dokonaniu rezerwacji (minimum 7 dni przed terminem Wydarzenia). Rezerwacji można dokonać telefonicznie (+48 518 080 422) lub mailowo ([email protected]). Płatności za Bilety należy dokonać w kasie w dniu wydarzenia. Rezerwację dla Grup zorganizowanych należy odebrać 15 minut przed rozpoczęciem Wydarzenia. Wszelkie spóźnienia grup zorganizowanych powyżej 15 minut od godziny rezerwacji mogą skutkować koniecznością zwiedzania bez przewodnika z powodu ograniczeń logistycznych.
§3 Zakup Biletów
1. Ceny Biletów zawierają podatek VAT. Aby otrzymać fakturę VAT, należy w procesie zamawiania wybrać opcję Faktura VAT oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2010r. Nr 138 poz. 930), sprzedaż Biletów w zakresie Zamówienia i płatności drogą internetową nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Zamawiający nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
2. Płatności za Bilety przy zakupie online dokonywane są za pośrednictwem platformy PayU. Operator płatności – PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444. Kontakt +48 61 628 45 05 (dni robocze: 8:00-20:00), biuro handlowe: al. Jana Pawła II 22, 00-133 Warszawa.
3. Korzystanie z usług płatniczych Operatora Płatności następuje po przekierowaniu na stronę internetową payu.pl, na warunkach określonych przez Operatora Płatności w udostępnionym tam regulaminie. Przed skorzystaniem z usług płatniczych Kupujący zobowiązany jest zapoznać się z regulaminem Operatora Płatności i zaakceptować jego warunki.
4. Przy zakupie w kasie płatności można dokonać przy użyciu karty płatniczej, kodu BLIK oraz za pomocą gotówki. Dokonanie zakupu poprzez biletomat wymaga płatności kartą lub kodem BLIK.
5. Aby dokonać zakupu Biletu online należy wejść na stronę Funzeum sp. z o. o. w zakładkę Bilety (https://funzeum.pl/kup_bilet/) i uzupełnić poprawnie formularz, zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Po opłaceniu zakupu i zaksięgowaniu płatności, Bilet zostanie przesłany w formie załącznika PDF na adres email podany przez Nabywcę. Szczególnie ważne jest poprawne podanie adresu e-mail, ponieważ Bilet elektroniczny przesyłany jest właśnie drogą mailową. Zalecane jest niezwłoczne zweryfikowanie poprawności i zgodności otrzymanego Biletu z zamówieniem, w szczególności kwoty, rodzaju Wydarzenia, jego daty i godziny.
6. Bilet online otrzymany na podany adres mailowy należy wydrukować lub pobrać do pamięci telefonu, tak aby móc okazać go pracownikom Funzeum Sp. z o.o. w celu weryfikacji przy wejściu do obiektu, gdzie zostanie odczytany kod kreskowy Biletu, uprawniający do korzystania z Wydarzenia.
7. Informacje dotyczące grup osób uprawnionych do zniżek oraz rodzajów dokumentów potwierdzających uprawnienie dostępne są w kasie biletowej oraz na
stronie internetowej Funzeum Sp. z o.o. Aby skorzystać z dostępnych ulg, Nabywca zobowiązany jest okazać dokument potwierdzający uprawnienie do skorzystania ze zniżki. Bilety bez udokumentowanego prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia na Wydarzenie oraz nie podlegają zwrotowi.
8. Istnieje jednorazowa możliwość zmiany terminu realizacji biletu zakupionego przez stronę internetową. W tym celu należy przesłać wiadomość mailową na adres [email protected] , podając adres e-mail na który zostały zakupione bilety oraz nową datę i godzinę, na którą czas realizacji biletów ma zostać zmieniony. Funzeum zastrzega sobie możliwość do braku zmiany terminu, gdy zgłoszenie mailowe dotarło na skrzynkę [email protected] po lub w trakcie pierwotnego terminu realizacji z biletu.
§4 Zwroty i reklamacje
1. Nabywca ma prawo dokonać zwrotu Biletu oraz żądać zwrotu jego kosztu w przypadku, gdy wydarzenie nie odbędzie się z przyczyn leżących po stronie Funzeum
sp. z o. o. Zwroty za Bilety zakupionych zarówno w kasie biletowej, jak i online odbywają się przelewem na wskazane konto bankowe w ciągu 30 dni roboczych po okazaniu dowodu zakupu.
2. W pozostałych przypadkach nie ma możliwości zwrotu zakupionego Biletu on-line zgodnie z art. 38 ust. Prawa Konsumenta.
3. Nabywca ma prawo złożyć reklamację dotyczącą elektronicznego zakupu Biletu lub jakości świadczonych usług w terminie do 14 dni roboczych od daty Wydarzenia.
4. Reklamację można złożyć mailowo na adres ([email protected]) lub przy stanowisku kasowym w obiekcie Funzeum (ul. Pszczyńska 315/P12, 44-100 Gliwice). W reklamacji należy wskazać przyczynę jej składnia, podać numer Biletu lub numer rezerwacji oraz dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu, adres email).
5. Funzeum nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo złożone reklamacje oraz za niedostarczenie wiadomości reklamacyjnej w przypadku jej zatrzymania przez system antyspamowy programu pocztowego.
6. Funzeum rozpatruje wszelkie reklamacje oraz informuje reklamującego o jej rozpatrzeniu w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu otrzymania reklamacji.
7. Bilety zakupione w promocyjnych cenach obowiązują wyłącznie w trakcie trwania promocji, zgodnie z datami i warunkami określonymi w ofercie promocyjnej. Promocyjne bilety nie podlegają zmianom ani przełożeniu na inne terminy poza okres obowiązywania promocji. W przypadku niewykorzystania biletu w okresie obowiązywania promocji, bilet traci ważność i przepada, bez możliwości zwrotu kosztów ani wymiany na inny termin.
§5 Postanowienia końcowe
1. Funzeum nie ponosi odpowiedzialności za Bilety zakupione od osób postronnych. Zakup taki niesie ryzyko zakupu Biletu podrobionego lub wykorzystanego, co w konsekwencji powoduje odmowę dopuszczenia do uczestnictwa jego posiadacza w Wydarzeniu.
2. Funzeum nie ponosi odpowiedzialności za Bilety uszkodzone lub zagubione przez Nabywcę.
3. Funzeum sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji treści Regulaminu w każdym czasie. Aktualny Regulamin będzie dostępny zarówno na stronie internetowej jak i przy kasie biletowej.
4. Funzeum zastrzega sobie prawo do wprowadzenia innych opłat niż zawarte w cenniku na wstęp na poszczególne imprezy okolicznościowe.
5. Wszelkie zapytania dotyczące sprzedaży Biletów na Wydarzenia należy kierować na adres mailowy ([email protected]) lub na numer telefonu (+48518080422).
§6 Ochrona danych osobowych
W związku z wdrożeniem ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”), informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych jest Funzeum Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Puławach, ul. 6-go sierpnia 1, 24-100 Puławy.
2. Z administratorem można kontaktować się poprzez adres email [email protected]
3. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w organizacji Administratora jest Pan Grzegorz Polak reprezentujący Kancelarię Prawną EXPRESSIS VERBIS Spółka z o.o. z siedzibą w Przysusze (26-400) przy Placu Kardynała Wyszyńskiego pod nr 1, posiadającą numer KRS 0000656387, REGON: 366229420, NIP: 6010088063. Kontakt z Administratorem może Pani/Pan uzyskać w drodze korespondencyjnej (Pl. Kardynała Wyszyńskiego 1, 26-400 Przysucha), mailowej ([email protected]) lub telefonicznie (725 439 290).
4. Państwa dane osobowe w postaci wizerunku są przetwarzane w ramach monitoringu wizyjnego, tj. za pomocą urządzeń rejestrujących obraz. Zgromadzone w ten sposób dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych celów administratora danych osobowych, którymi są ochrona osób oraz mienia na terenie Funzeum w Gliwicach jak równieżzapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
5. Cały obiekt jest objęty obszarem monitorowanym.
6. Odbiorcą danych jest Funzeum Sp. z o.o. z siedzibą w Puławach, upoważnienie pracownicy pełniący dyżur na danej zmianie oraz administrator systemów
informatycznych. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane również podmiotom, które zgodnie z przepisami nie są uznawane za odbiorców danych, tj. organom publicznych, które mogą otrzymywać dane osobowe pozyskane w drodze monitoringu w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii Europejskiej lub prawem państwa członkowskiego. Takimi podmiotami mogą być zwłaszcza ograny ścigania oraz sądy.
7. Dane z monitoringu są przechowywane przez okres nieprzekraczający miesiąca od dnia nagrania.
8. Jako osoby zarejestrowane na monitoringu mają Państwo prawo żądania:
a. sprostowania (poprawienia) danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 16 RODO;
b. usunięcia danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 17 RODO;
c. ograniczenia przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nie usuwania danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 18 RODO;
d. dostępu do danych (wnosząc o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 15 RODO;
e. przeniesienia danych w zakresie i na zasadach określonych w art. 20 RODO;
f. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas danych osobowych w zakresie i na zasadach określonych w art. 21 RODO.
9. Przysługuje Państwu, w zakresie dotyczących Państwa danych osobowych, prawo wniesienia skargi w zakresie ich przetwarzania do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
11. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STREFY „FUNLAB”
Korzystanie z FunLab jest możliwe wyłącznie po zapoznaniu się z Regulaminem
i jest jednoznaczne z akceptacją jego postanowień w całości.
Dziękujemy za przestrzeganie Regulaminu i życzymy udanej zabawy w FunLab!
REGULAMIN KARTY MPV
§ 1 Definicje
Funzeum – obiekt turystyczny stanowiący Centrum Zabawy Edukacyjnej, znajdujący się przy ul. Pszczyńskiej 315, 44-100 Gliwice, zarządzany przez FUNZEUM sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach.
Wystawca – spółka FUNZEUM sp. z o.o. z siedzibą w Puławach, ul. 6 Sierpnia 1, 24-100 Puławy, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000892621, REGON: 388552581, NIP: 7162832160.
Korzystający – osoba fizyczna, będąca posiadaczem Karty MPV.
Nabywca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, która nie posiada osobowości prawnej, a której ustawa przyznaje zdolność prawną, która nabyła Kartę MPV w zamian za przekazanie środków pieniężnych na rzecz Wystawcy, w wysokości równej wartości, którą doładowana zostaje Karta MPV.
Karta MPV – karta podarunkowa o wartości wybranej przez Nabywcę, oferowana i wystawiana przez Funzeum sp. z o.o., uprawniająca Korzystającego do dokonywania zapłaty za określone towary bądź usługi dostępne na terenie Funzeum, w sposób i na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Bilet wstępu – bilet dostępny do zakupu na stronie internetowej www.funzeum.pl/kup_bilet, bądź w kasie biletów Fuzneum, uprawniający do wejścia na teren obiektu Funzeum.
FunShop – część obiektu Funzeum, przeznaczona do dokonywania zakupów, w szczególności gadżetów i pamiątek, oferowanych przez Funzeum.
FunCafe – część obiektu Funzeum, stanowiąca strefę gastronomiczną oraz kawiarnię.
§ 2 Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin określa zasady zakupu i korzystania z Karty MPV wydawanej przez Wystawcę.
Zakup Karty MPV jest jednoznaczny z zaakceptowaniem postanowień niniejszego Regulaminu.
Karta MPV stanowi elektroniczny nośnik wartości pieniężnej, umożliwiający dokonywanie płatności za określone towary i usługi, wyłącznie na terenie Funzeum.
Karta MPV w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy o usługach płatniczych z dnia 19 sierpnia 2011 roku, nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, jak również nie jest elektroniczną kartą płatniczą.
Środki pieniężne dostępne na Karcie MPV nie podlegają wymianie na środki pieniężne (gotówkę) w całości lub w części i są nieoprocentowane.
Kartą MPV nie można płacić za zakup innej Karty Podarunkowej oraz nie można jej wymienić na inną Kartę Podarunkową.
Zakup Karty MPV może nastąpić wyłącznie w kasie biletów oraz na sklepie FunShop na terenie Funzeum.
Zasilenie Karty MPV następuje niezwłocznie w zamian za przekazanie Wystawcy przez Nabywcę środków pieniężnych wyrażonych w złotych gotówką, kartą płatniczą lub kredytową, w kwocie odpowiadającej wartości zasilenia.
Karta MPV może zostać zasilona dowolną kwotą.
Korzystający nie ponosi żadnych opłat związanych z wydaniem, aktywacją i użytkowaniem Karty MPV.
Karta MPV wydawana jest na czas nieokreślony, wobec czego Wystawca zobowiązuje się do honorowania Karty MPV do realizacji do momentu wykorzystania wszystkich zgromadzonych na niej środków pieniężnych.
Karta MPV ma charakter karty podarunkowej na okaziciela.
Zakup Karty MPV nie podlega żadnym upustom ani rabatom, które mogłyby przysługiwać Nabywcy zgodnie z aktualną polityką rabatową Wystawcy.
Karta MPV może podlegać wielokrotnym doładowaniom.
Korzystający może sprawdzić aktualną wartość Karty MPV bezpośrednio na terenie Funzeum, okazując Kartę MPV personelowi Funzeum.
Nabywca, a także Korzystający z Karty MPV zobowiązuje się, że nie będzie odsprzedawał, wymieniał ani w żaden sposób przekazywał Karty MPV osobom trzecim w celach zarobkowych lub w jakichkolwiek innych celach, które mogłyby naruszać interes Wystawcy.
Karta MPV jest przeznaczona wyłącznie do użytku osobistego Nabywcy bądź Korzystającego, który otrzymał Kartę w formie darowizny/prezentu.
W przypadku stwierdzenia, że Karta MPV została odsprzedana, wymieniona lub przekazana w sposób sprzeczny z powyższymi postanowieniami, Wystawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia karty i/lub zablokowania wszelkich transakcji związanych z daną kartą, a także żądania jej zwrotu, bez prawa do zwrotu zgromadzonych na niej środków.
Nabywca i Korzystający zobowiązują się do powstrzymywania się od kopiowania, reprodukowania, a także podejmowania innej nieautoryzowanej próby duplikowania Karty MPV w całości lub w części, w tym jej numeru seryjnego, kodów, numerów, danych lub innych informacji zamieszczonych na karcie. Kopiowanie, modyfikowanie lub manipulowanie kartą w jakiejkolwiek formie jest zabronione.
W przypadku wykrycia nieautoryzowanego kopiowania Karty MPV, jej duplikowania bądź używania w sposób niezgodny z regulaminem, Wystawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia karty i blokady jej dalszego użytkowania, a także żądania jej zwrotu przez Korzystającego.
Korzystający zobowiązuje się, że nie będzie wykorzystywał Karty MPV ani żadnych związanych z nią środków finansowych w ramach jakiejkolwiek działalności związanej z Multi-Level Marketing (MLM), piramidami finansowymi lub innymi nielegalnymi, nieetycznymi i/lub niezgodnymi z prawem systemami finansowymi, które mogą naruszać interesy Wystawcy. Korzystający ponosi pełną odpowiedzialność za jakiekolwiek działania naruszające te zasady, w tym za ewentualne straty finansowe, które mogą wyniknąć z niewłaściwego wykorzystywania Karty MPV w tego typu działalności.
Wystawca zastrzega sobie prawo do monitorowania transakcji realizowanych przy użyciu Karty MPV w celu wykrycia wszelkich działań mogących naruszać postanowienia niniejszego Regulaminu, w tym oszustw, prób prania pieniędzy czy innych działań niezgodnych z prawem. W przypadku wykrycia takich działań, Wystawca ma prawo do natychmiastowego unieważnienia karty i zablokowania dalszych transakcji.
Jeżeli Nabywca jest zarazem Korzystającym, postanowienia Regulaminu dotyczące Korzystającego stosuje się również do Nabywcy.
§ 3 Zasady korzystania z Karty MPV
Do realizacji na terenie Funzeum będą przyjmowane wyłącznie Karty MPV aktywne i nieuszkodzone, posiadające wszystkie zabezpieczenia chroniące przed ich sfałszowaniem.
Aktywacja Karty MPV wydanej w formie materialnej, następuje z chwilą jej zakupu.
Korzystający dokonuje wykorzystania Karty MPV poprzez przedstawienie jej personelowi Funzeum oraz zadeklarowanie woli jej użycia przed dokonaniem płatności za konkretne towary bądź usługi.
Karta MPV może być wykorzystana, w następujących punktach znajdujących się na terenie Funzeum:
w kasie biletów – celem zakupu biletu wstępu;
w strefie FunShop – celem zakupu oferowanych przez Funzeum towarów, w tym dostępnych gadżetów i pamiątek oraz innych niewymienionych produktów.
w strefie FunCafe – celem skorzystania z oferty gastronomicznej (kawiarni).
w strefie FunArt – celem zakupu produktów do personalizacji.
Warunkiem wykorzystania Karty MPV w strefie FunArt, FunShop bądź FunCafe jest uprzedni zakup Biletu wstępu.
Karta MPV jest przeznaczona do wielokrotnego użytku. Płatności za towary bądź usługi dostępne na terenie Funzeum mogą być dokonywane do momentu wyczerpania wszystkich środków dostępnych na Karcie MPV.
W przypadku, gdy wartość nabywanych towarów bądź usług przewyższy aktualną wartość środków zgromadzonych na Karcie MPV, Korzystający zobowiązany jest zapłacić różnicę pomiędzy ceną, a wartością Karty MPV, co odbywa się poprzez doładowanie Karty brakującą kwotą, gotówką bądź kartą płatniczą.
W przypadku gdy karta w ramach transakcji, w której zabrakło środków do jej opłacenia, została już doładowana, a klient ostatecznie zrezygnuje z zakupów, doładowane środki pozostają na karcie, a klient powinien opłacić należność za to doładowanie.
W przypadku gdy cena nabywanych za pomocą Karty MPV towarów bądź usług jest niższa niż wartość środków pozostałych na Karcie MPV, Korzystającemu nie przysługuje prawo otrzymania reszty w gotówce. Reszta środków pieniężnych pozostaje na Karcie MPV i może zostać wykorzystana przy dokonaniu kolejnych zakupów.
Wystawca nie dopuszcza możliwości dokonania płatności w ramach jednej transakcji za pomocą kilku Kart MPV.
Przy realizacji Karty MPV nie są uwzględniane inne obowiązujące w tym czasie rabaty bądź promocje. Wartość sprzedawanych towarów bądź usług odpowiada ich cenie regularnej.
Wystawca ma prawo odmówić realizacji Karty MPV w następujących przypadkach:
na Karcie MPV nie ma wystarczających środków, a Korzystający nie wyrazi woli dopłaty;
braku technicznej możliwości realizacji Karty MPV, z przyczyn niezależnych od Wystawcy;
uszkodzenia Karty w sposób uniemożliwiający jej identyfikację, w szczególności uszkodzenia lub zniekształcenia uniemożliwiającego odczytanie i zeskanowanie zawartego w niej kodu kreskowego lub istnienia podejrzenia, że Karta została sfałszowana;
– z zastrzeżeniem, iż w przypadku odmowy realizacji Karty MPV Korzystającemu przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji na zasadach opisanych w § 5.
Wystawca nie odpowiada za skutki braku możliwości realizacji Karty MPV wynikające z siły wyższej lub okoliczności, za które nie ponosi winy w szczególności awarii systemu informatycznego, awarii prądu lub innego rodzaju awarii.
Korzystający ponosi pełną odpowiedzialność za ochronę Karty MPV przed jej utratą, kradzieżą, uszkodzeniem, nieautoryzowanym użyciem oraz wszelkimi próbami jej kopiowania lub duplikowania. W przypadku utraty lub kradzieży Karty, Korzystający zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt Wystawcy w celu zablokowania karty, z zastrzeżeniem iż w zaistniałych przypadkach Karta MPV nie podlega odtworzeniu.
Wystawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające z awarii technicznych, siły wyższej, a także za jakiekolwiek straty poniesione przez Korzystającego w wyniku zgubienia, kradzieży, uszkodzenia lub nieautoryzowanego użycia Karty MPV
§ 4 Weryfikacja legalności
Karty MPV są wyposażone w unikatowy numer seryjny, zapisany na karcie oraz w systemie Wystawcy, który umożliwia weryfikację legalności karty.
W przypadku stwierdzenia, że Karta MPV jest nielegalna, sfałszowana lub nie spełnia wymogów Wystawcy uprawniających do jej bezpiecznego użycia, karta zostaje unieważniona, a wszelkie transakcje z jej użyciem mogą zostać anulowane.
Korzystający zobowiązuje się do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w celu ochrony karty przed utratą, kradzieżą lub nieautoryzowanym użyciem.
Korzystający z Karty MPV zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia Wystawcy wszelkich wątpliwości dotyczących legalności karty, w tym podejrzeń o jej sfałszowanie lub nieautoryzowane użycie, na adres e-mail Wystawcy: [email protected]. Korzystający może zostać poproszony o dostarczenie dodatkowych informacji lub dokumentów w celu przeprowadzenia stosownej weryfikacji.
Wystawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzania dodatkowej weryfikacji legalności Karty MPV w przypadku podejrzenia o jej sfałszowanie lub nieautoryzowane użycie, zaistniałego w trakcie próby jej użycia. W przypadku wykrycia nielegalnej Karty, wszystkie transakcje z jej użyciem mogą zostać anulowane, a Wystawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty związane z jej użyciem.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do legalności Karty MPV, Korzystający ma prawo do złożenia reklamacji na zasadach określonych w § 5.
§ 5 Reklamacje i zwroty
Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Kart MPV można kierować na piśmie na adres e-mail Wystawcy: [email protected], w terminie 7 dni od daty zdarzenia uzasadniającego złożenie reklamacji.
Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres (w przypadku wyboru sposobu odpowiedzi na reklamację na piśmie) albo adres e-mail (w przypadku wyboru sposobu odpowiedzi na reklamację drogą elektroniczną), a także dokładny opis i uzasadnienie reklamacji.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Wystawca zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
Reklamacje będą rozpatrywane przez Wystawcę w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania bądź w przypadku, o którym mowa w ust. 3, w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji uzupełniających.
Decyzja Wystawcy w sprawie reklamacji jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
W przypadku wady fizycznej lub prawnej Karty MPV, Nabywca ma prawo do jej reklamacji zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego dotyczącymi reklamacji towarów. Jeśli Karta MPV okaże się wadliwa, Nabywca ma prawo do żądania zwrotu równowartości wartości Karty w formie gotówki.
W przypadku zwrotu przez Korzystającego towarów zakupionych przy użyciu Karty MPV, zwrot środków odbywa się na nową Kartę MPV o wartości równej wartości zwracanych towarów.
§ 6 Ochrona danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Funzeum Spółka z o.o. z siedzibą w Puławach (24-100), ul. 6 Sierpnia 1.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych. Można się z nim skontaktować pod adresem e-mail: [email protected].
Jako osoba, której dane dotyczą Nabywca bądź Korzystający ma prawo do:
sprostowania (poprawienia) danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 16 RODO;
usunięcia danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 17 RODO;
ograniczenia przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nie usuwania danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 18 RODO;
dostępu do danych (wnosząc o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 15 RODO;
przeniesienia danych w zakresie i na zasadach określonych w art. 20 RODO;
Dane osobowe Nabywcy lub Korzystającego są przetwarzane przez Wystawcę zgodnie z przepisami prawa oraz wyłącznie w celach związanych z działalnością w zakresie sprzedaży Kart MPV, obsługi transakcji z wykorzystaniem Kart MPV, komunikowania się z Nabywcą (Korzystającym) oraz rozpatrywania reklamacji, w celach związanych z obsługą Karty MPV, w tym w celu realizacji transakcji i weryfikacji legalności Karty, a także w zakresie archiwizacji i ewidencji prowadzonych działań. Źródłem przetwarzanych danych osobowych są wyłącznie osoby, których dane dotyczą. Dane te będą przechowywane przez okres nie dłuższy, niż jest to konieczne do realizacji tych celów.
Administrator oświadcza, że dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani poddawane profilowaniu.
W zakresie dotyczącym przetwarzanych danych osobowych, Korzystającemu bądź Nabywcy przysługuje prawo wniesienia skargi w zakresie ich przetwarzania do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§ 7 Postanowienia końcowe
Wystawca zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie w każdym czasie. O zmianach Korzystający zostaną̨ poinformowani poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej pod adresem www.funzeum.pl . Nowy Regulamin wchodzi w życie od dnia wskazanego w jego zmianie, nie krótszym niż 14 dni od dnia jego ogłoszenia przez Wystawcę, z tym zastrzeżeniem, że zmiany o charakterze technicznym i informacyjnym bądź takie, które nie wpływają na pogorszenie sytuacji Korzystających mogą nastąpić w terminie krótszym.
Zmiana Regulaminu może nastąpić z ważnych powodów, w szczególności w przypadku:
zmian w obowiązujących przepisach prawa, które mają wpływ na realizację usług świadczonych przez Wystawcę;
zmian technologicznych lub organizacyjnych, które mają na celu poprawę jakości świadczonych usług;
wprowadzenia nowych usług, produktów lub zmiany dotychczasowych usług, które mogą wpłynąć na sposób korzystania z oferty objętej Regulaminem;
konieczności dostosowania Regulaminu do orzecznictwa sądowego lub wytycznych organów nadzorczych, w tym również doprecyzowywania zagadnień budzących wątpliwości Korzystających bądź Nabywców;
– przy czym powyższe jest wyliczeniem przykładowym i nie stanowi katalogu zamkniętego.
Wystawca zastrzega sobie prawo zawieszenia lub zakończenia programu wydawania Kart MPV w każdym czasie bez podania przyczyny. O zawieszeniu lub zakończeniu programu Korzystający zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej pod adresem www.funzeum.pl. Korzystający z Kart MPV nabytych do dnia zawieszenia lub zakończenia programu będą mogli realizować je na dotychczasowych warunkach.
Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie będą miały zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Wystawca i Korzystający z Karty MPV podejmą próbę rozwiązania wszelkich sporów w drodze porozumienia między stronami. W przypadku Konsumentów wszelkie spory, których nie będzie można rozwiązać w ten sposób, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla miejsca zamieszkania Korzystającego z Karty MPV. W pozostałych przypadkach właściwy pozostaje sąd dla miejsca siedziby Wystawcy.
W razie niezgodności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, zaś pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem … .
Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa prawa i obowiązki osób korzystających ze strefy FunArt.
Dla potrzeb niniejszego Regulaminu, wskazane pojęcia należy rozumieć następująco:
Funzeum – obiekt turystyczny stanowiący Centrum Zabawy Edukacyjnej, znajdujący się przy ul. Pszczyńskiej 315, 44-100 Gliwice, zarządzany przez Organizatora.
Organizator – podmiot odpowiedzialny za działalność Funzeum, w tym również za prowadzenie i utrzymanie Strefy FunArt, tj. FUNZEUM sp. z o.o. z siedzibą w Puławach, ul. 6 Sierpnia 1, 24-100 Puławy, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000892621, REGON: 388552581, NIP: 7162832160.
Strefa FunArt – część obiektu Funzeum, stanowiąca interaktywną przestrzeń kreatywną, w której Korzystający mają możliwość dokonywania personalizacji przedmiotów codziennego użytku z wykorzystaniem technik proponowanych przez Organizatora.
Korzystający – osoba fizyczna, będąca posiadaczem Biletu wstępu, mająca dostęp do atrakcji oferowanych w Strefie FunArt.
Bilet wstępu – bilet uprawniający Korzystającego do wejścia na teren obiektu Funzeum i korzystania z atrakcji oferowanych w strefie FunArt przez łączny czas 45 minut, dostępny do zakupu na stronie internetowej Organizatora www.funzeum.pl/kup_bilet, bądź w kasie biletów na terenie Fuzneum.
Opiekun – osoba fizyczna powyżej 18 roku życia, niekorzystająca z atrakcji ze Strefy FunArt, lecz przebywająca na jej terenie w celu sprawowania opieki i nadzoru nad małoletnim Korzystającym.
Animator – pracownik strefy FunArt, odpowiadający za nadzór i bezpieczeństwo Korzystających podczas udziału w warsztatach i korzystania z atrakcji oferowanych przez Organizatora.
Strefa FunArt stanowi przestrzeń, w której Korzystający mają możliwość dokonania personalizowanych zdobień na materiałach dostarczanych przez Organizatora lub na materiałach własnych należących do Korzystającego, z zastosowaniem technik wskazanych w ust. 5 poniżej, a także wykonania unikatowych przedmiotów codziennego użytku, w tym biżuterii oraz akcesoriów z folii termokurczliwej.
Materiały oferowane przez Organizatora, które mogą zostać zakupione przez Korzystających w trakcie przebywania w Strefie FunArt obejmują:
koszulki (dziecięca/ dla dorosłych);
bluzy (z kapturem lub bez – w wersji dziecięcej i dla dorosłych);
torby materiałowe;
czapki;
piórniki.
Dodatkowo, w Strefie FunArt możliwe jest tworzenie biżuterii, a także wykorzystanie do zdobienia własnego elementu ubioru.
Rodzaj materiału wykorzystywany przez Korzystającego zależy od dokonanego zakupu, zgodnie z dostępnością materiałów oferowanych przez Organizatora.
Organizator oferuje następujące techniki wykonania prac:
z wykorzystaniem farb do tkanin pozwalających na trwałe zdobienie materiałów, przy zastosowaniu różnorodnych metod ich aplikacji, w szczególności poprzez pędzle, gąbki oraz stemple – metoda ta wymaga utrwalenia materiału poprzez prasowanie;
z wykorzystaniem markerów do tkanin pozwalających na wykonywanie precyzyjnych wzorów na ubraniach bądź dodatkach, w szczególności dedykowana do tworzenia napisów, szkiców, konturów i ilustracji. Markery dostępne są w kilku wariantach: cienka końcówka idealna do wykończeń i detali oraz końcówka szersza pozwalająca na wypełnianie większych powierzchni – dla utrwalenia ostatecznego efektu zalecane jest utrwalenie poprzez prasowanie;
z użyciem prasowanek, która to metoda polega na nanoszeniu gotowych wzorów na tkaninę za pomocą wysokiej temperatury. Wzory dostępne są w kilku stylach – zarówno w formie napisów, grafik, jak również fotografii. Proces aplikacji składa się z trzech etapów:
umieszczenia nadruku na tkaninie;
dociskania nadruku gorącym żelazkiem bądź specjalną pracą termiczną przez określony czas;
usunięcia folii ochronnej po wystudzeniu materiału;
z użyciem sprayu pozwalającego na szybkie i efektowe ozdabiane tkanin poprzez nanoszenie farby w sprayu z wykorzystaniem szablonów. Efekt końcowy zależy od zastosowanej techniki: uzyskanie precyzyjnych wzorów jest możliwe przy wykorzystaniu dostępnych szablonów, zaś efekt rozproszenia powstaje poprzez stopniowe zwiększanie lub zmniejszanie odległości rozpylania;
zdobienie cekinami poprzez przyklejanie błyszczących elementów. Możliwe jest tworzenie prostych dekoracji, napisów bądź unikatowych wzorów, a także pokrywanie całych powierzchni, np. kołnierzyków czy rękawów;
szycie za pomocą bezpiecznej maszyny z wykorzystaniem dodatkowych materiałów – polega na przyszywaniu bądź przyklejaniu różnorodnych elementów dekoracyjnych takich jak pompony, futerko, filc, cekiny, a także aplikacji z tkanin. Oprócz maszyny możliwe jest wykorzystanie również innych materiałów pozwalających na przymocowanie wymienionych elementów do tkanin, w tym za pomocą kleju bądź taśmy termicznej;
tworzenie biżuterii lub innych akcesoriów z folii termokurczliwej, która po podgrzaniu w mikrofali zmniejsza się i twardnieje, zachowując nadany jej kształt oraz wzór.
Organizator zastrzega możliwość dokonywania zmian co do technik personalizacji produktów. W wybrane weekendy, Strefa FunArt może oferować specjalne techniki artystyczne, inspirowane różnorodnymi motywami, nieuwzględnionymi w ofercie podstawowej wskazanej w ust. 5 powyżej. Terminy Weekendów Tematycznych będą ogłaszane z wyprzedzeniem na stronie internetowej bądź w mediach społecznościowych Funzeum. Ponadto, FunArt w ramach współpracy z określonymi twórcami, może organizować specjalne warsztaty, podczas których zaproszeni twórcy będą prezentować swoje autorskie techniki personalizacji.
W Strefie FunArt dostępna jest ekspozycja prezentująca przykładowe produkty możliwe do personalizacji, umieszczone na manekinach, mająca na celu zainspirowanie Korzystających oraz zapoznanie ich z efektami możliwymi do osiągnięcia przy użyciu technik dostępnych w Strefie FunArt.
Strefa FunArt przeznaczona jest zarówno dla dzieci w wieku od 5 lat, jak również dla dorosłych.
Strefa FunArt jest w pełni dostosowana do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami, zarówno pod względem architektonicznym, jak i organizacyjnym.
W przypadku korzystania z przestrzeni przez dzieci z niepełnosprawnościami lub innymi zaburzeniami, Opiekunowie są zobowiązani do poinformowania Organizatora o takiej okoliczności.
Dzieci poniżej 10 roku życia mogą korzystać ze Strefy FunArt wyłącznie pod nadzorem Opiekuna. Opiekunowie dzieci powyżej 10 roku muszą przebywać w czasie zwiedzania na ternie obiektu Organizatora.
Strefa FunArt dostępna jest w godzinach otwarcia obiektu Funzeum, zgodnie z harmonogramem publikowanym na stronie internetowej Organizatora: www.funzeum.pl. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w godzinach otwarcia, o których poinformuje z odpowiednim wyprzedzeniem.
Korzystanie ze Strefy FunArt wymaga wcześniejszej rezerwacji, która odbywa się bezpośrednio na terenie Funzeum.
W ramach rezerwacji osoba uprawniona zobowiązana jest do przekazania upoważnionym pracownikom Organizatora następujących danych Korzystającego: imię i nazwisko, wiek (w przypadku dzieci) oraz imię i nazwisko, a także numer telefonu jego opiekuna prawnego (w przypadku dzieci).
W razie jakichkolwiek sytuacji dotyczących małoletnich Korzystających, a wymagających interwencji Organizatora, Organizator zobowiązany jest do niezwłocznego skontaktowania się z opiekunem prawnym Korzystającego.
Wejście do Strefy FunArt możliwe jest wyłącznie o pełnych godzinach zegarowych, zgodnie z harmonogramem Organizatora.
W przypadku spóźnienia, rezerwacja traci ważność. W takiej sytuacji zachodzi konieczność dokonania ponownej rezerwacji na najbliższy dostępny termin.
W trakcie jednej sesji warsztatowej na terenie Stefy FunArt może przebywać maksymalnie 30 Korzystających.
Zajęcia w Strefie FunArt mają charakter interaktywny i samodzielny – oznacza to, że Korzystający wykonują prace artystyczne samodzielnie, przy wsparciu Animatorów pełniących funkcję pomocniczą, doradczą i nadzorczą. Animatorzy nie wykonują prac w imieniu Korzystających.
Korzystanie ze Strefy FunArt możliwe jest wyłącznie po okazaniu ważnego Biletu wstępu.
W Strefie FunArt dostępnych jest łącznie osiem stanowisk tematycznych, podzielonych według rodzaju oferowanych aktywności:
sześć stanowisk dedykowanych różnym technikom artystycznym (malowanie farbami, markery do tkanin, spray, cekiny, prasowanki, szycie),
jedno stanowisko do tworzenia biżuterii i akcesoriów z wykorzystaniem folii termokurczliwej,
jedno stanowisko dodatkowe – kreatywne malowanie obrazków, które następnie mogą zostać udostępnione na interaktywnej ścianie wizualnej.
Przy każdym ze stanowisk może przebywać maksymalnie 10 Korzystających jednocześnie.
Animatorzy mają prawo zarządzać ruchem uczestników między stanowiskami, tak aby zapewnić płynność pracy oraz komfort i bezpieczeństwo wszystkich Korzystających.
Korzystający zobowiązani są do:
przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz stosowania się do wszystkich instrukcji i zaleceń przekazywanych przez Animatorów bądź inny personel Organizatora;
uprzedniego zapoznania się z instrukcją użytkowania narzędzi, materiałów i urządzeń udostępnionych w Strefie FunArt;
używania urządzeń, narzędzi i materiałów udostępnionych w Strefie FunArt zgodnie z ich przeznaczeniem, z należytą ostrożnością oraz z zachowaniem zasad bezpieczeństwa;
poszanowania pracy własnej oraz innych uczestników, jak również zachowania się w sposób umożliwiający komfortową oraz niezakłóconą pracę pozostałym Korzystającym.
Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania korzystania ze Strefy FunArt przez Korzystającego, który:
narusza zasady bezpieczeństwa i zachowuje się w sposób agresywny, uciążliwy lub stwarzający zagrożenie dla siebie, innych Korzystających lub mienia;
nie stosuje się do poleceń Animatorów;
nie przestrzega postanowień niniejszego Regulaminu;
używa narzędzi i materiałów w sposób niezgodny z przeznaczeniem, mogący prowadzić do ich zniszczenia lub wypadku.
W przypadku przerwania udziału w zajęciach z przyczyn wskazanych w ustępie powyżej, Korzystającemu nie przysługuje zwrot kosztów zakupu Biletu wstępu.
W przypadku korzystania z materiałów własnych, Korzystający zobowiązani są do ich uprzedniego zgłoszenia Animatorowi tego faktu, który oceni możliwość ich wykorzystania w zależności od stosowanej techniki.
Przedmioty własne mogą być ozdabiane wyłącznie z użyciem technik i materiałów udostępnionych przez Organizatora w ramach bieżącej oferty Strefy.
Wnoszenie zewnętrznych narzędzi, dodatków lub materiałów dekoracyjnych jest niedozwolone. Wszystkie elementy potrzebne do wykonania pracy zapewnia Organizator.
Wszystkie urządzenia techniczne dostępne w Strefie FunArt są wyposażone w czytelne instrukcje obsługi. Instrukcje zawierają podstawowe zasady użytkowania, zasady bezpieczeństwa oraz sposób działania danego narzędzia.
Korzystanie z urządzeń możliwe jest wyłącznie po zapoznaniu się z odpowiednią instrukcją.
Animatorzy obecni w Strefie służą pomocą przy interpretacji instrukcji, a w razie potrzeby udzielają dodatkowych wyjaśnień.
Ze względów bezpieczeństwa, na terenie Strefy FunArt obowiązuje zakaz:
spożywania posiłków i napojów;
wnoszenia ostrych przedmiotów, nieprzystosowanych do pracy w strefie kreatywnej;
korzystania z materiałów chemicznych lub narzędzi innych niż udostępnione przez Organizatora.
Organizator zapewnia jednorazowe rękawiczki oraz fartuszki ochronne dla wszystkich Korzystających, niemniej jednak zaleca się, aby Korzystający ubrali się w sposób dostosowany do charakteru zajęć – preferowane są stroje robocze lub odzież, której ewentualne zabrudzenie nie będzie wiązało się z roszczeniami wobec Organizatora.
Korzystający mają możliwość opuszczenia Strefy FunArt i ponownego wejścia na jej teren w ramach tego samego Biletu. Czas, przez który Korzystający będą nieobecni na terenie Strefy, nie wpłynie na przedłużenie ważności wykupionego Biletu wstępu.
Korzystający mają prawo zabrać ze sobą wszystkie przedmioty, które samodzielnie wykonali lub spersonalizowali podczas pobytu w Strefie FunArt.
W przypadku użycia technik wymagających schnięcia lub utrwalenia, np. farby, kleje czy folie termokurczliwe, produkty zostają zapakowane przez Animatorów dopiero po całkowitym wyschnięciu lub ostudzeniu.
Korzystający mają możliwość pozostawienia swojego gotowego produktu do wysuszenia w specjalnie wyznaczonej strefie w obrębie FunArt. Produkt może wówczas zostać odebrany po upływie minimalnego czasu wysychania, który zostanie określony przez Animatorów.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za produkty, które zostały pozostawione na terenie strefy dłużej niż niezbędny czas do ich odbioru. Korzystający powinni odbierać swoje produkty w wyznaczonym czasie. W szczególności w przypadku nieodebrania rzeczy pozostawionej do wyschnięcia w terminie 7 dni, Organizator ma prawo zutylizować personalizowaną rzecz.
Korzystanie ze Strefy FunArt możliwe jest wyłącznie przez osoby posiadające ważny Bilet wstępu uprawniający do wejścia na teren obiektu Funzeum oraz uczestnictwa w zajęciach realizowanych w ramach Strefy FunArt. Zakup Biletu stanowi jednocześnie zawarcie umowy o świadczenie usług na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie i stanowi akceptację jego postanowień.
W przypadku zakupu Biletu wstępu przez Internet, Korzystający zobowiązany jest do okazania Biletu w formie elektronicznej (na urządzeniu mobilnym) lub wydruku przy wejściu do Strefy FunArt.
Zakupu Biletu wstępu może dokonać jedynie osoba powyżej 18 roku życia.
Bilet wstępu nie podlega zwrotowi, chyba że okoliczności uniemożliwiające jego wykorzystanie powstały z przyczyn leżących po stronie Organizatora.
Biletu wstępu określona jest w Cenniku sporządzonym przez Organizatora, dostępnym w kasie biletów bądź na stronie internetowej Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany ceny Biletu wstępu. W takim przypadku nowa cena będzie obowiązywała od momentu jej ogłoszenia, natomiast osoby, które zakupiły Bilety przed zmianą ceny, nie będą zobowiązane do dopłaty.
Cena Biletu wstępu obejmuje:
dostęp do strefy warsztatowej FunArt oraz czas pobytu w Strefie FunArt, który standardowo wynosi 45 minut;
dostęp do wszystkich technik personalizacji– w ramach jednego Biletu Korzystający może korzystać ze wszystkich dostępnych technik personalizacji, takich jak malowanie, szycie, naklejanie naszywek, zdobienie cekinami, itp. Wybór technik jest nieograniczony, ale mogą być one stosowane tylko w odniesieniu do wybranego materiału, np. koszulka, torba, itp..
Produkty przeznaczone do personalizacji można zakupić w Funzeum przed wejściem do Strefy, zgodnie z obowiązującym Cennikiem. Wśród oferowanych przez Organizatora produktów znajdują się: koszulka (dziecięca/dla dorosłych), bluza (dziecięca/dla dorosłych), torba materiałowa, czapka oraz piórnik.
Wszystkie materiały potrzebne do personalizacji produktów, takie jak farby, markety, naszywki, cekiny oraz inne akcesoria, są zapewnione przez Organizatora Strefy i są dostępne dla wszystkich Korzystających bez dodatkowych opłat. Nie obowiązują limity w korzystaniu z materiałów, a Korzystający mogą używać dostępnych materiałów w dowolnej ilości.
Jeśli rodzic lub opiekun chce wejść z dzieckiem do Strefy FunArt, ale nie planuje personalizować produktu, może wejść jako Opiekun bez konieczności zakupu Biletu. Jeśli Opiekun również chce skorzystać z dobrodziejstw strefy, na przykład personalizować własny produkt, musi dokonać zakupu dodatkowego Biletu wstępu.
Czas korzystania ze Strefy FunArt jest ograniczony i standardowo wynosi 45 minut.
Wejście do Strefy FunArt wymaga uprzedniej rezerwacji terminu na konkretną godzinę, dokonywanej w kasie biletowej Organizatora bądź u wyznaczonego przez Organizatora pracownika. Uczestnik zobowiązany jest do stawienia się w Strefie FunArt o zarezerwowanej godzinie. Nieobecność w wyznaczonym czasie skutkuje anulowaniem rezerwacji i koniecznością jej ponownego dokonania na najbliższy dostępny termin.
Wszystkie materiały wykorzystywane w Strefie FunArt posiadają odpowiednie certyfikaty i są zgodne z wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach dotyczących bezpieczeństwa, zdrowia i ochrony środowiska. Produkty te są testowane i certyfikowane przez akredytowane jednostki w celu zapewnienia ich zgodności z normami krajowymi i międzynarodowymi.
Organizator zapewnia, że wszystkie materiały wykorzystywane w przestrzeni są odpowiednie do użytku przez dzieci, a także dorosłych, którzy mogą uczestniczyć w warsztatach. Wszelkie materiały są być bezpieczne, nietoksyczne i pozbawione substancji mogących stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia.
Narzędzia, urządzenia (np. maszyny do szycia, żelazka) oraz inne sprzęty dostępne w Strefie FunArt posiadają odpowiednie certyfikaty zgodności z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. Każde z tych urządzeń przechodzi regularne przeglądy techniczne i inspekcje bezpieczeństwa, które są dokumentowane i kontrolowane przez Organizatora.
Wszystkie maszyny i narzędzia używane przez Korzystających muszą być wykorzystywane zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez Organizatora. Wszelkie czynności związane z obsługą urządzeń, które wymagają szczególnych umiejętności, są nadzorowane przez Animatorów.
Żelazko do personalizacji materiałów może być używane wyłącznie przez Animatorów, którzy posiadają odpowiednie przeszkolenie w zakresie obsługi urządzenia w sposób bezpieczny i zgodny z instrukcją. Żadne dziecko nie może samodzielnie korzystać z żelazka.
Organizator odpowiada za jakość i bezpieczeństwo materiałów używanych w Strefie FunArt. Odpowiedzialność ta obejmuje zarówno ich zgodność z normami, jak i regularne monitorowanie oraz kontrolowanie jakości materiałów przez cały okres ich użytkowania.
Wszelkie materiały, które są wnoszone do Strefy FunArt przez Korzystających muszą być zgodne z wymaganiami dotyczącymi jakości i bezpieczeństwa. Organizator ma prawo do ich weryfikacji przed rozpoczęciem procesu personalizacji, a w przypadku wątpliwości może odmówić ich użycia w Strefie.
W przypadku zgłoszenia problemu dotyczącego materiałów, np. reakcji alergicznych lub jakiegokolwiek niewłaściwego działania, Organizator zobowiązuje się do podjęcia działań naprawczych, takich jak wymiana materiału, wycofanie wadliwego produktu z użytku lub udzielenie pomocy w sytuacjach awaryjnych.
§ 6 Animatorzy
Animatorzy Strefy FunArt są przeszkolonymi przedstawicielami Organizatora, odpowiedzialnymi za bezpieczne, sprawne i zgodne z zasadami funkcjonowanie przestrzeni przeznaczonej do personalizacji materiałów i twórczej zabawy.
Animatorzy pełnią swoje obowiązki przez cały czas funkcjonowania Strefy FunArt, niezależnie od liczby uczestników aktualnie przebywających w Strefie.
W trakcie trwania zajęć w Strefie FunArt na jej terenie dostępnych jest trzech Animatorów.
Do podstawowych obowiązków Animatorów należy:
stały nadzór nad bezpieczeństwem Korzystających;
udzielanie wsparcia merytorycznego w zakresie technik twórczych udostępnianych w Strefie;
wyjaśnianie zasad korzystania z poszczególnych narzędzi i materiałów;
prowadzenie krótkiego instruktażu w przypadku skorzystania z narzędzi wymagających nadzoru, takich jak bezpieczna maszyna do szycia, a także obsługa żelazka;
czuwanie nad porządkiem przy stanowiskach oraz przeciwdziałanie konfliktom lub zakłóceniom;
kontrola liczby osób przy danym stanowisku, kierowanie ruchem uczestników między stanowiskami i zapewnienie rotacji Korzystających w przypadku kolejek przy konkretnych technikach;
udzielanie pomocy w przypadku wystąpienia trudności technicznych lub problemów z realizacją projektów.
Animator nie wykonuje personalizacji produktów w imieniu Korzystającego, jednak może udzielić wskazówek dotyczących zastosowania wybranej techniki, doradzić w doborze materiałów lub zasugerować rozwiązania artystyczne.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości, trudności, pytań lub sytuacji problemowych, Korzystający – zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe – zobowiązani są do niezwłocznego zgłoszenia ich Animatorowi. Dotyczy to w szczególności:
trudności technicznych związanych z użytkowaniem narzędzi (np. markerów, farb, maszyny do szycia);
nieprawidłowego działania urządzeń lub braków materiałów;
wątpliwości dotyczących zasad korzystania ze stanowisk lub limitów czasowych;
niepokojących zachowań innych Korzystających;
uszkodzeń, zniszczeń lub przypadkowego zabrudzenia własnej lub cudzej pracy;
kwestii organizacyjnych, np. potrzeba skorzystania z toalety.
Korzystający zobowiązani są do odnoszenia się do Animatorów z należytą kulturą osobistą oraz szacunkiem. Niedopuszczalne jest ignorowanie poleceń Animatora dotyczących bezpieczeństwa i porządku oraz podejmowanie działań celowo utrudniających pracę Animatora lub zakłócających pracę pozostałych Korzystających.
Animatorzy są uprawnieni do:
poproszenia Korzystającego o zmianę stanowiska w przypadku zakłócania pracy innych osób;
wydania ustnego upomnienia w sytuacji naruszenia zasad bezpieczeństwa;
tymczasowego lub zupełnego wyłączenia ze strefy osoby wraz z jej Opiekunem, która uporczywie łamie zasady Regulaminu lub nie stosuje się do poleceń Animatora.
Animatorzy zobowiązani są do:
komunikowania się z uczestnikami w sposób dostosowany do ich wieku i możliwości poznawczych;
wspierania dzieci neuroatypowych poprzez wyjaśnienia obrazkowe, spowolnione tempo pracy lub zwiększoną uważność na sygnały sensoryczne;
przeciwdziałania izolacji Korzystających, którzy wykazują trudności w adaptacji lub nawiązywaniu relacji z innymi.
Animatorzy są przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i zobowiązani do jej udzielenia w razie zaistnienia takiej potrzeby, przy jednoczesnym poinformowaniu odpowiednich służb oraz Organizatora.
W przypadku sytuacji nadzwyczajnych, Korzystający oraz ich Opiekunowie są zobowiązani do bezwzględnego zastosowania się do poleceń Animatorów.
Za bezpieczeństwo dzieci w Strefie FunArt odpowiadają ich Opiekunowie. Opiekunowie zobowiązani są do:
Zapewnienia nadzoru nad dziećmi poniżej 10. roku życia, które nie mogą korzystać ze Strefy bez opieki dorosłych;
upewnienia się, że dzieci przestrzegają zasad bezpieczeństwa oraz nie korzystają z narzędzi i urządzeń w sposób niewłaściwy.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za:
uszkodzenia lub zniszczenia materiałów własnych wniesionych przez Korzystającego, niezależnie od ich charakteru i wartości;
przydatność materiałów własnych Korzystającego do zaproponowanych technik zdobienia dostępnych w Strefie FunArt;
efekty artystyczne wykonanych przez Korzystającego prac;
ewentualne zabrudzenia odzieży lub przedmiotów osobistych powstałe podczas pracy z materiałami artystycznymi, w tym farbami, klejem, markerami czy elementami dekoracyjnymi.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy osobiste Korzystających, które zostały zagubione, pozostawione bez nadzoru, uszkodzone lub zniszczone podczas pobytu w Strefie FunArt.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje zdrowotne lub wypadki wynikające z nieprawidłowego użytkowania materiałów bądź urządzeń dostępnych w Strefie FunArt, w tym niestosowania się do instrukcji obsługi lub poleceń Animatorów. Odpowiedzialność za prawidłowe użycie materiałów spoczywa na Korzystających oraz, w przypadku osób niepełnoletnich, ich Opiekunach.
W przypadku, gdy Korzystający zniszczy lub uszkodzi materiał, na którym pracował bądź do uszkodzenia dojdzie z winy innego Korzystającego, Organizator może dokonać wymiany materiału, jeżeli zniszczenie było wynikiem nieprzewidzianych okoliczności, niezależnych od Korzystającego. Powyższe nie dotyczy sytuacji umyślnego lub rażącego naruszenia zasad bezpieczeństwa obowiązujących z Strefie FunArt.
Grupa zorganizowana to Korzystający, którzy zgłosili się wspólnie do Strefy FunArt i zamierzają uczestniczyć w warsztatach w ramach tej samej sesji. Grupa może składać się zarówno z dzieci, jak i dorosłych, w tym nauczycieli, opiekunów bądź wychowawców.
Minimalna liczba uczestników grupy zorganizowanej wynosi 10 osób, przy czym maksymalna liczba uczestników jednej grupy to 30 osób na jedną sesję warsztatową.
Grupa zorganizowana musi dokonać rejestracji z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem przed planowaną wizytą w Strefie FunArt. Zgłoszenie grupy zorganizowanej odbywa się poprzez bezpośredni kontakt z biurem obsługi klienta Strefy FunArt.
W trakcie dokonywania zgłoszenia, Opiekun grupy zobowiązany jest do:
podania planowanej liczby Korzystających;
określenia przedziału wiekowego dzieci;
wskazania jednego wybranego produktu do personalizacji dla wszystkich Korzystających – wybór może dotyczyć torby bądź koszulki;
przekazania wszelkich istotnych informacji dotyczących specjalnych potrzeb Korzystających, jeśli takie występują.
Rejestracja grupy zorganizowanej jest ważna dopiero po otrzymaniu potwierdzenia od Strefy FunArt. W przypadku niemożności realizacji rezerwacji w wybranym terminie, opiekun grupy zostanie poinformowany o dostępnych alternatywach.
Opiekunowie grupy zorganizowanej są zobowiązani do sprawowania nadzoru nad Korzystającymi w trakcie całej wizyty w Strefie FunArt.
Bilety wstępu dla grup zorganizowanych są nabywane w formie zbiorczej – jedna płatność obejmuje wszystkich uczestników grupy.
W przypadku zgłoszenia grupy zorganizowanej, cała grupa korzysta z jednego, wspólnie wybranego produktu do personalizacji, wskazanego przez Opiekuna podczas rejestracji. Wybór ten jest wiążący i obowiązuje wszystkich uczestników grupy. Celem takiego rozwiązania jest zapewnienie sprawnego przebiegu zajęć oraz umożliwienie Animatorom odpowiedniego przygotowania stanowisk pracy.
Grupy zorganizowane korzystają ze Strefy FunArt na zasadach ogólnych, zgodnie z niniejszym Regulaminem. Opiekunowie są zobowiązani do zapewnienia bezpieczeństwa Korzystających przez cały czas trwania zajęć.
§ 9 Monitoring wizyjny
W Strefie FunArt obowiązuje system monitoringu wizyjnego w celu zapewnienia bezpieczeństwa Korzystających, ochrony mienia oraz nadzoru nad przestrzeganiem zasad określonych w niniejszym Regulaminie. Tern monitorowany jest stosownie oznaczony.
Monitoring wizyjny jest realizowany za pomocą kamer, które rejestrują obraz w czasie rzeczywistym. Nagrania z monitoringu są przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni, chyba że przepisy prawa wymagają dłuższego okresu przechowywania.
Rejestracji i zapisywaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu, bez rejestracji dźwięku.
Po upływie okresu przechowywania nagrania z monitoringu zostaną usunięte, chyba że ich przechowywanie będzie konieczne dla celów dowodowych.
Dane osobowe w postaci wizerunku zarejestrowanego przez monitoring przetwarzane będą w celu dokumentowania zdarzeń, zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających na terenie Fuzneum oraz zabezpieczenia mienia, tj. na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO.
Nagrania z monitoringu będą dostępne jedynie dla upoważnionych pracowników Organizatora oraz dla instytucji państwowych w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych takich jak Policja, Sąd czy Prokuratura na pisemny wniosek i na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Korzystający bądź opiekunowie prawni Korzystających mają prawo wglądu do nagrań, na których występują, tylko w szczególnych przypadkach, w celu wyjaśnienia zaistniałych sytuacji, np. w przypadku zgłoszenia szkody, wypadku lub w innych uzasadnionych sytuacjach. Dostęp do treści nagrania z monitoringu wizyjnego może nastąpić wyłącznie na pisemny wniosek złożony do Administratora danych.
Prawo dostępu do treści nagrania, o których mowa w ust. 6 powyżej, nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności osób trzecich.
Jeżeli żądania osoby uprawnionej w zakresie udzielenia dostępu na nagrania z monitoringu wizyjnego są ewidentne nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter Administrator danych może:
pobrać opłatę, która uwzględnia administracje koszty udzielania informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań;
odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
§10 Reklamacje
Każdy Korzystający ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych w ramach Strefy FunArt.
Reklamacja może dotyczyć w szczególności:
niewłaściwego przebiegu zajęć,
wadliwego działania materiałów lub urządzeń,
nieuzasadnionego przerwania zajęć,
zachowania personelu.
Reklamację należy złożyć w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia zdarzenia, którego dotyczy.
Reklamacje należy kierować:
drogą mailową: [email protected]
lub listownie na adres: Funzeum Sp. z o.o., ul. Pszczyńska 315/P12, 44-100 Gliwice, z dopiskiem „Reklamacja – Strefa FunArt”.
Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Korzystającego lub Opiekuna, datę zdarzenia, opis sytuacji oraz dane kontaktowe do udzielenia odpowiedzi.
Organizator rozpatrzy reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia poinformuje osobę składającą reklamację drogą mailową lub pisemną.
W przypadku uznania reklamacji, Organizator może zaproponować m.in. zwrot kosztów biletu, voucher na kolejną wizytę lub inne działanie naprawcze.
Niezależnie od powyższego, Korzystającemu przysługuje prawo do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych wynikających z przepisów prawa cywilnego.
§ 11 Przetwarzanie danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Funzeum Spółka z o.o. z siedzibą w Puławach (24-100), ul. 6 Sierpnia 1.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych osobowych powołał Inspektora Ochrony Danych, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych. Można się z nim skontaktować pod adresem e-mail: [email protected].
Dane osobowe Korzystających, w tym dane Opiekunów, tj. dane identyfikacyjne i kontaktowe (w szczególności imię i nazwisko, wiek, numer telefonu, wizerunek) przetwarzane są w celu wykonania usług objętych przedmiotem niniejszego Regulaminu. Podanie zbieranych danych jest niezbędne do zawarcia umowy o świadczenie usług oferowanych przez Funzeum. Podstawą prawna przetwarzania danych osobowych w tym celu jest art. 6 ust 1 lit b RODO.
Jako osoba, której dane dotyczą Korzystający bądź opiekun prawny Korzystającego ma prawo do:
sprostowania (poprawienia) danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 16 RODO;
usunięcia danych, w zakresie i na zasadach określonych w art. 17 RODO;
ograniczenia przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nie usuwania danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 18 RODO;
dostępu do danych (wnosząc o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych), w zakresie i na zasadach określonych w art. 15 RODO;
przeniesienia danych w zakresie i na zasadach określonych w art. 20 RODO;
Zebrane przez Organizatora dane osobowe Korzystającego bądź jego Opiekuna, mogą zostać podmiotom przetwarzającym dane osobowe w imieniu Organizatora. Będą to w szczególności podmioty współpracujące z Organizatorem w wykonywaniu umowy o świadczenie usług, a także osoby przez niego zatrudnione.
Administrator oświadcza, że dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani poddawane profilowaniu.
W zakresie dotyczącym przetwarzanych danych osobowych, Korzystającemu przysługuje prawo wniesienia skargi w zakresie ich przetwarzania do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§ 12 Postanowienia końcowe
Organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie w każdym czasie bez podawania przyczyny. O zmianach Korzystający zostaną̨ poinformowani poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej pod adresem www.funzeum.pl .
Nowy Regulamin wchodzi w życie od dnia wskazanego w jego zmianie, nie krótszym niż 7 dni od dnia jego ogłoszenia przez Organizatora, z tym zastrzeżeniem, że zmiany o charakterze technicznym i informacyjnym bądź takie, które nie wpływają na pogorszenie sytuacji Korzystających mogą nastąpić w terminie krótszym.
Do spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie będą miały zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
W razie niezgodności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, a pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy.
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 16.06.2025 r..